Column web
Image default
Internet marketing

Hoger in de zoekmachine terechtkomen: hoe doe je dat?

Waarom wil je hoger scoren in Google?

Hoger scoren in Google is een van de dingen waar zowat elke ondernemer van droomt. De grote zoekmachine wordt dagelijks ontelbaar vaak gebruikt en wat zou het dan mooi zijn als jouw website daarop goed vindbaar is. Dat zal zorgen voor een aanwas aan websitebezoekers en een vergroting van je naamsbekendheid. Want al klikt iemand niet op je link, dan heeft deze zeer waarschijnlijk alsnog de naam van je business gezien. Hoe meer mensen er op je website komen, hoe groter de kans is dat deze mensen een lead worden en uiteindelijk bij je converteren. Beter vindbaar worden in de zoekresultaten van Google is dus echt wel een waardevolle investering.

Bepaal de termen waarop je gevonden wil worden

Een van de grootste factoren die een rol spelen in de beoordeling van Google zijn zoekwoorden. Hoe hoger de zoekmachine jouw website plaatst, hoe relevanter deze in hun ogen is voor degene die de zoekopdracht uitvoert. Door te weten welke zoektermen je doelgroep gebruikt, kun jij hen precies helpen met gerichte content. Je kunt deze zoekwoorden relatief eenvoudig achterhalen. Uiteraard kun je enerzijds je gezonde verstand gebruiken door je te verplaatsen in de doelgroep en te bedenken via welke termen zij bij jou terecht zullen komen. Daarnaast kun je via verschillende tools inzien hoeveel verkeer er naar jouw pagina’s gaat en waar dat vandaan komt. Daarbij zie je ook vaak de gebruikte zoektermen.

Optimaliseer je huidige content of creëer nieuwe

Met de ideale zoektermen op zak ga je je huidige content optimaliseren of nieuwe creëren. Je maakt je website relevant voor degene die op die termen zoeken. Dit kun je doen door het zoekwoord een paar keer extra te laten voorkomen op je huidige pagina. Maar je kunt ook nieuwe pagina’s of blogs creëren die het zoekwoord als onderwerp hebben. Zorg dat je content duidelijk en aantrekkelijk is en voorkom dat je de tekst volpropt met het zoekwoord. Dat leest voor de klant niet fijn en daarmee wordt deze niet geholpen in het bereiken van zijn of haar doel.

Vraag een specialist om hulp

Het kan lastig en tijdrovend zijn om deze zaken te regelen als je hier niet alle ins en outs van kent. Een verstandige zet is dan om het aan een specialist over te laten. Je kunt hen vertellen wat jouw doel is en dan gaan zij voor je aan de slag. Als je het wel liever zelf wil doen kun je om gericht advies vragen. Het inschakelen van een specialist zorgt ervoor dat je betere resultaten zult halen en dat je hoger in Google gevonden zult worden.

https://www.omcbase.nl/hoger-scoren-in-google/