4 tips om beter in slaap te vallen

Zoals we eigenlijk allemaal weten, is een goede nachtrust ontzettend belangrijk. Toch zijn er een hoop mensen die last hebben van slaapproblemen. Sommige mensen vinden het lastig om in slaap te komen en andere mensen vinden het lastig om goed door te slapen. Hier kan je de volgende dag last van hebben en dat is erg vervelend. Daarom is het juist zo belangrijk om extra aandacht te besteden aan je nachtrust. Wij hebben 4 tips voor je die je hierbij kunnen helpen!

Maak gebruik van een verzwaringsdeken

Op het moment dat je het moeilijk vindt om in slaap te komen, kan een verzwaringsdeken uitkomst bieden. Het verzwaarde deken zorgt voor een ontspannen gevoel en geeft je rust. Het geeft een fijn gevoel waardoor het een stuk makkelijker is om in slaap te vallen.

Geen technologie en elektronica in je kamer

Iedereen is er van op de hoogte dat het moelijker is om in slaap te komen als je net van je telefoon ,tv of tablet af komt. Het licht heeft een negatieve invloed op je slaap. Probeer daarom voordat je gaat slapen geen gebruik meer te maken van deze apparaten. 

Houd een goed ritme aan

Ook een ritme kan je ontzettend goed helpen om beter in slaap te komen. Voor je lichaam is het namelijk erg vervelend als je de ene keer om 11 uur gaat slapen en de andere keer om 2 uur. Probeer daarom op dezelfde tijd naar bed te gaan en ook om er dezelfde tijd uit te komen. Je zal merken dat je nachtrust hierdoor een stuk beter wordt. 

De temperatuur in de kamer

Het is natuurlijk heerlijk om de verwarming lekker hoog te zetten. Maar dit is niet beroordelijk voor de nachtrust. Houd in de nacht een temperatuur aan van 16-18 graden. Je zult dan een stuk makkelijker in slaap vallen en minder snel wakker worden. 

This article was written by