Animatie laten maken als promotiefilm

Wil je een promotiefilm laten maken in de vorm van een animatie? Dat kan jouw videomarketing een boost geven. Maar waarvoor zou een animatiefilm geschikt zijn? En hoe promoot je deze dan? In dit blog lees je het!

Wanneer zet je een animatiefilm in?

Een animatiefilm als promotiefilm inzetten kan een hele goede stap zijn om een artikel te promoten of je bedrijf. Je kunt een animatiefilm namelijk helemaal in jouw huisstijl laten maken, waardoor je sneller herkend zult worden. Een animatiefilm is intern in te zetten als je je jaarverslag wil presenteren aan je medewerkers. En een animatiefilm doet het extern ook uitstekend: verspreid je campagne, productinformatie, bedrijfsinformatie of jouw vernieuwde strategie bijvoorbeeld via een animatiefilm. Wie denkt dat animatie alleen voor kinderen is, heeft het mis. Een animatie maakt complexe informatie voor een heel aantal mensen in een keer duidelijk. Je komt snel tot de kern van je verhaal. Een animatie laten maken als promotiefilm, is dus best een heel goed idee!

Welke animatiefilm zet je in voor welke doel?

Een animatiefilm is zeker voor bedrijven erg interessant. Een bedrijfsfilm laten maken met een doel is belangrijk om te weten wat je over wil brengen. Een animatiefilm is er in veel, heel veel verschillende varianten. Een greep uit de mogelijkheden en voor welke doel die soort animatie dan interessant is:

  • Cartoonanimaties om beleving te creëren bij de doelgroep, doordat de doelgroep zich kan identificeren met de personages in jouw animatiefilm. Leuk voor werken-bij, of bewustwording campagnes.
  • Infographics zijn geschikt om cijfers en feiten te laten zien. Om gegevens te presenteren op een leuke manier, laat je een infographic-animatie maken. Zo maak je taaie stof heel duidelijk voor je publiek. Dit kan goed werken voor jaarverslagen of onderzoeksbureaus die hun bevindingen willen presenteren.
  • Whiteboard animaties zijn simpel en creatief, waardoor de doelgroep jouw animatiefilm sneller in zich opneemt en onthoudt. Deze animatie zou geschikt zijn voor onder andere in de klas.
  • 3D-animaties zijn er om je publiek omver te blazen met een visueel indrukwekkende animatie. Je kunt jouw campagne of advies precies overbrengen en uitbeelden zoals jij wil.

Hoe verspreid je een animatiefilm het beste?

Een animatiefilm is gemakkelijk te verspreiden. Vaak duren de animatiefilms niet heel lang, waardoor het goed via YouTube, Facebook, LinkedIn, Twitter en Instagram te plaatsen is, zo bereik je nog meer mensen. Maak hier ook een keuze in: wie is jouw doelgroep, wat wil je bereiken met het filmpje en wie moeten het allemaal zien? Zit jouw doelgroep ook op het medium waar jij je animatiefilm wil verspreiden?

Wat zijn de kosten van een animatiefilm?

Een promotiefilm laten maken in de vorm van een animatie is dus een hele goede stap om jouw boodschap naar jouw doelgroep te communiceren op een heldere manier. Laat het door een bedrijf maken die gespecialiseerd is in verschillende soorten animaties. Zo heb je zeker weten een goede animatiefilm, dat jouw bedrijf representeert. Vaak duurt het 4 tot 6 weken voor een animatiefilm klaar is. Houd dus rekening met de lancering van bijvoorbeeld jouw product of campagne en de tijd die nodig is voor de productie van het filmpje. Een goed bedrijf is ook wel redelijk flexibel, bespreek dus je wensen en je deadline. Waarschijnlijk adviseert het bedrijf je ook als je minder tijd hebt. Bijvoorbeeld Zoomworks, een bedrijf dat maatwerk levert om de videomarketing voor jouw bedrijf een boost te geven.

https://zoomworks.nl/

This article was written by