Herstellen tijdens rallies met squash | www.qss-squash.nl

Welke gebruikt meer calorieën – squash of racquetball? Beide sporten verbranden een vergelijkbaar niveau van calorieën. Squashballen gaan vaak langer mee en zijn aëroober. Racquetball rally’s kunnen korter zijn, maar vaak gaat het om langere sprints. Beide zijn uiterst gezonde sporten en verbranden een aanzienlijk aantal calorieën per uur, meer dan bijna elke andere sport.

Dit artikel is geschreven door Quality Squash Stores, een squash webshop in Nederland en België.

Is squash makkelijker voor beginners of racquetball? Beide zijn relatief eenvoudige sporten voor een beginner om te beoefenen. Echter, het duurt meestal langer om squash-shots onder de knie te krijgen, omdat er meer technische punten bij de swing komen kijken en nauwkeurigheid een belangrijk ingrediënt is om succesvol te zijn. Een racquetball schommel is natuurlijker en nauwkeurigheid is niet zo cruciaal.

Als je voor het eerst begint met squash is een veel voorkomende vraag die veel mensen hebben, is of je de serve terug kunt geven. Deze vraag ontstaat omdat je in verschillende andere sporten niet terug mag komen, of het is zeer onverstandig om dit te doen. In tennis, bijvoorbeeld, is de opslag het enige schot dat je niet mag volleyen. Daarom zie je niemand die probeert terug te keren naar het net om te serveren.

Quality Squash Stores is een online squash webshop dat squashschoenen verkoopt.

Maar kunt u de terugkeer van de serveren in squash volley volley? Je mag de return of serve in squash volleyen, en in feite wordt dit beschouwd als het beste schot om te spelen. Houd je racket goed terug wanneer je je voorbereidt om de bal te ontmoeten, heb je je schouders naar voren op de zijmuur en probeer de bal terug te vollen langs de lijn.

Dit is meestal de beste terugkeer om te spelen, maar het is ook niet mogelijk. Ook kan het voor sommige beginners een vrij moeilijk schot zijn om zich te ontwikkelen, en soms maakt de opslag het erg moeilijk of zelfs onmogelijk om te spelen.

Lees verder voor meer informatie….

Volleying de serveren van de dienst
Om hier nog wat dieper op in te gaan, kun je de opslag in squash zeker volleyen. In deze squash verschilt de service veel van veel andere racketsporten.

Ook wordt de volleybal aanbevolen als het beste schot om te spelen. Waarom?

De belangrijkste redenen hiervoor zijn de volgende:

Door het volleybalveld te gebruiken zorg je ervoor dat je niet vast komt te zitten in de buurt van de achtermuur en dat je geen opschepperij doet.
Je oefent druk uit op je tegenstander door het iets vroeg te nemen voordat ze in een goede positie op de T. Dit is vooral het geval als ze een krachtige opslag hebben geslagen.
Als je de bal volleyt, ben je dichter bij de T dan als je in de achterste hoek schiet.
U heeft een breder scala aan mogelijkheden voor opnamen. Je kunt de lijn verlagen, cross court spelen, of een drop of kill proberen.
Uiterst bekwame spelers kunnen de cross-court nick shot proberen…
Er is een andere techniek die we aan beide zijden van de rechtbank kunnen gebruiken en waar we nu naar zullen kijken….

Achterbakse Volleien
Deze zijn meestal uitdagender om te ontwikkelen voor beginners, maar zullen normaal gesproken gemakkelijker worden met de praktijk.

Om een succesvolle backhand volley terug te spelen, probeer deze richtlijnen te volgen:

Houd je racket hoog bij de voorbereiding om de terugkeer te spelen.
Begin met je lichaam in een hoek van ongeveer 45 graden ten opzichte van de zijwand, maar draai je schouders naar de zijwand terwijl je op het punt staat de bal te spelen. Op het moment van de inslag wil je vrij veel naar de zijwand gericht zijn.
Let op je tegenstander en de bal.
Onderhouden van een gepikte pols
Stuur de bal naar je doelgebied hoog op de voormuur.
Speel het grootste deel van de retouren langs de lijn af.
Doel om de bal strak tegen de muur te houden
U wilt dat het achter de servicelijn stuitert…
Forehand Volleys
Forehand volleys zijn een meer natuurlijke schoten en beginners kunnen ze vaak veel succesvoller spelen.

Hier zijn enkele richtlijnen om te volgen bij het spelen van de forehand volley:

Gun uzelf voldoende ruimte buiten de zijwand om
Verplaats je voeten snel in een goede positie.
Nogmaals, probeer de meeste rendementen op de lijn te halen…
Draai je schouders in de richting van de zijwand voordat je een impact maakt.
Probeer de bal te raken voordat hij de zijwand raakt.
Om te vollen nadat het de zijwand heeft geraakt, geef jezelf een beetje tijd om te zien hoe het van de muur stuitert.
Poging de oneven variatie, zoals een cross court, of een forehand drop naar een van beide voorhoeken.
Hoe kan ik de verschillende porties terugsturen?
1. 1. Lob Serveer
Deze kunnen vaak het moeilijkst zijn voor een beginner om terug te keren.

Alleen al het terugkrijgen van de bal is de eerste prioriteit. Houd je schouders voorin tegen de zijwand en concentreer je gewoon op het terugsturen van de bal naar beneden en het slaan van de bal hoog op de voorwand.

Het is niet nodig om de terugkeer hard te raken. Concentreer je gewoon op nauwkeurigheid. Speel de bal zo hoog op de zijwand als nodig is.

2. 2. Backhand Serveer de bal op de zijwand.
Bij deze vorm van opslag gebruikt je rechtshandige tegenstander zijn backhand om de opslag te raken. Dit zorgt voor een strakkere hoek ten opzichte van de zijmuur.

De principes zijn echter hetzelfde. Houd je racket terug, geef jezelf de ruimte en probeer de bal met je schouders naar de zijwand toe te slaan.

3. 3. Smash serveren
Als je tegenstander een harde opslag naar de zijwand toe slaat, dan sta je in een sterke positie in de rally als je in staat bent om te vollen.

Dit soort serveert wordt normaal gesproken niet gebruikt door professionals om deze reden. Als je deze service met succes kunt volleyen, dan zal je tegenstander geen

https://www.qss-squash.nl