Samenwerken met een SEO specialist

Bent u nieuw in SEO? Vraagt u zich af hoe het werkt en wat het belangrijkst is in 2019? Dan bent u bij ons aan het juiste adres!

Wat is SEO?
Zoekmachine optimalisatie (SEO) is een proces van het verbeteren van posities in organische (onbetaalde) zoekresultaten in zoekmachines. Hoe hoger de website is, hoe meer mensen het zien.

Dit artikel is mede mogelijk gemaakt door Ralf van Veen, SEO specialist.

De geschiedenis van SEO gaat terug tot de jaren ’90 toen de zoekmachines voor het eerst opdook. Tegenwoordig is het een essentiële marketingstrategie en een steeds groeiende industrie.

Als je SEO wilt leren, moet je klaar zijn voor veel creatief, technisch en analytisch werk. Er zijn veel technieken met verschillende doelen, maar het belangrijkste punt zal hetzelfde blijven – om een van de hoogste resultaten in organische zoekopdrachten.

Simpel gezegd, SEO is over het runnen van de juiste website voor de juiste mensen.

Het gaat niet alleen om een perfecte structuur of technische achtergrond van de website. Uw website moet worden gevuld met kwaliteit en goed geoptimaliseerde inhoud die is afgestemd op de behoeften van uw publiek. En natuurlijk moet het goed genoeg zijn om vanuit andere websites gelinkt te worden.

Is SEO moeilijk?
Zoekmachines zoals Google, Bing, Yahoo, Yahoo en anderen indexeren websites om een bestelling te maken op basis van verschillende ranking algoritmes. Kunnen we deze algoritmes identificeren? Ja en nee.

Dit artikel is mede mogelijk gemaakt door Ralf van Veen, SEO specialist.

Google gebruikt meer dan 200 ranking factoren. Hoewel we er veel van kennen: kwalitatieve content, backlinks of technische zaken zoals de snelheid van de site, zijn er veel van deze algoritmes geheim gehouden.

Natuurlijk hoeft u niet alle factoren te weten om met uw website te rangschikken. Om te begrijpen waar SEO over gaat, stel je een schaaltje soep voor. Er zijn drie belangrijke aspecten:

De schaal vertegenwoordigt de technische zaken achter de website (technisch en op de pagina SEO) – zonder de juiste schaal zou de soep over de hele tafel gemorst worden.
De soep vertegenwoordigt de inhoud van uw website – het is het belangrijkste onderdeel. Slechte inhoud = geen ranglijsten, zo eenvoudig is het.
De kruiden vertegenwoordigen de kwaliteit backlinks die de autoriteit van uw website verhogen – het laatste ingrediënt om uw SEO soep perfect te maken.
De zoekmachines worden door internetgebruikers gebruikt wanneer ze op zoek zijn naar iets. En u wilt dat “iets” zijn. Het maakt niet uit of u een product of dienst verkoopt, een blog schrijft of iets anders, zoekmachine optimalisatie is een must.

Uw website moet worden geïndexeerd door zoekmachines. Anders ben je verdwaald.

Verstandige SEO activiteiten verbeteren uw rankings in de zoekmachine resultaten pagina (SERP). Hogere rankings betekenen meer verkeer. Als het verkeer is ingeschakeld, zal het leiden tot conversies.

Om het samen te vatten, als u van plan bent om te slagen met uw website, moet u SEO te doen. Sommige aspecten zijn ingewikkelder, maar heel vaak, de SEO succes staat op gezond verstand en een paar best practices.

Hoe kan ik SEO leren? Heb ik iemand’s hulp nodig?
Zelfs de fundamentele veranderingen kunnen een enorm verschil maken in hoe zoekmachines uw website zien. In deze ultieme SEO-gids voor beginners behandelen we alle kritische onderwerpen en SEO-basics. U zult genoeg kennis opdoen om zelf verder te gaan met SEO.

Als u zich afvraagt hoe u in 2019 SEO kunt leren, dan hebben wij een eenvoudig antwoord voor u: Je zult veel studie en oefening nodig hebben. Het goede is dat je op het internet veel informatie gratis vindt (inclusief deze SEO-gids), maar je moet een verstandige keuze maken. Bovendien kunt u verschillende cursussen, lessen of webinars volgen.

Wilt u leren van de beste in het veld? Bekijk dan de SEO tips van onze 30 SEO experts.

Als je jezelf niet zo veel wilt storen of geen tijd hebt, kan je SEO consultants, specialisten of bureaus om hulp vragen. Houd er rekening mee dat deze manier niet gratis is in vergelijking met deze gids.

Basistermen woordenschat
On-page vs. off-page SEO
Witte hoed vs. zwarte hoed vs. zwarte hoed vs. grijze hoed SEO
On-page vs. off-page SEO
Het doen van On-page (on-site) SEO betekent het optimaliseren van uw website om de organische zoekresultaten te beïnvloeden. Het is alles wat u kunt doen op de website – van content optimalisatie tot technische aspecten:

metatags
titels
URL-structuur
beeldoptimalisatie
content
gestructureerde gegevens
grootte en snelheid van de website
…en vele anderen. We behandelen ze in het derde hoofdstuk.

Off-page (off-site) SEO heeft betrekking op alle activiteiten die u kunt doen om de website SEO autoriteit te verbeteren door het krijgen van backlinks van andere websites. Er zijn vele manieren om ze te krijgen:

e-mail outreach
gastbloggen
inzendingen
sociale media-inspanningen
samenwerking met beïnvloeders
het schrijven van waardevolle inhoud, zodat mensen graag een link naar uw website willen leggen
…en vele anderen die in het 6e hoofdstuk aan bod komen.

Witte hoed vs. zwarte hoed vs. zwarte hoed vs. grijze hoed SEO
Zwarte hoeden versus witte hoeden hebben hun oorsprong in westerse films. Het is net als slechteriken versus goeden. Maar neem deze woorden niet te serieus. De meningen over beide SEO benaderingen verschillen vaak van elkaar.

Zwarte hoed SEO is een set van onethische praktijken om de rangschikking van een website in de zoekmachine resultaten pagina te verbeteren. Ze zijn ontworpen om zoekmachines te beïnvloeden zonder rekening te houden met de menselijke factor.

Zwarte hoed SEO kan u naar de top van de SERP in een korte tijd, echter,

https://ralfvanveen.com