Column web
Image default
Internet

Waarom wordt mijn BIMI-logo niet weergegeven?

BIMI zelf biedt geen enkele garantie dat uw merklogo wordt weergegeven zoals verwacht. Dit wordt gemaakt door uw mailboxprovider en ondersteunde e-mailclient. BIMI werkt door bepaalde instructies aan mailboxproviders op te geven om merklogo’s van uw keuze weer te geven in plaats van een generiek logo dat standaard wordt weergegeven.

Waarom heb je BIMI nodig?

Nu steeds meer mailboxaanbieders het protocol omarmen, kan BIMI dienen als een uitstekende marketingtool voor organisaties over de hele wereld. Het implementatieproces wordt vereenvoudigd tot een paar klikken op de knop wanneer u gebruikmaakt van een gehoste service, en de voordelen zijn talrijk. Wanneer u BIMI gebruikt om uw unieke merklogo te koppelen aan e-mails die uw klanten van uw bedrijf ontvangen, laat u niet alleen een blijvende impact achter, maar geeft u hen ook een visuele indicatie dat u een vertrouwde bron bent.

Als uw logo niet wordt weergegeven in de inbox van uw ontvangers ondanks dat u het protocol heeft geconfigureerd, kan dit komen door een van de volgende scenario’s:

Geval 1: de mailbox van uw ontvanger ondersteunt BIMI . niet

Een van de meest voorkomende redenen waarom uw BIMI logo niet wordt weergegeven zoals verwacht, is als de mailbox van uw ontvanger het protocol niet ondersteunt. Als ze bijvoorbeeld MS O365 gebruiken, wordt uw BIMI-logo niet weergegeven, aangezien Microsoft momenteel de weergave van merklogo’s niet ondersteunt.

Als uw ontvanger afhankelijk is van Gmail, Yahoo!, AOL of Fastmail voor uw e-mailuitwisseling, zal uw logo zeker worden weergegeven als u het protocol hebt geconfigureerd en uw SVG-logo correct hebt gehost, waarbij u zich houdt aan de BIMI-logospecificaties.

Geval 2: De afzender heeft geen VMC

Gmail heeft van Verified Mark Certificates een verplichte toevoeging gemaakt voor de afzender bij het publiceren van hun BIMI-record. VMC is optioneel voor sommige van de ondersteunende mailbox-providers, maar het is wettelijk verplicht voor Gmail-gebruikers, anders zou het logo van de afzender niet worden weergegeven.

U kunt uw certificaat kopen door contact op te nemen met een vertrouwde certificeringsinstantie. Upload het certificaat samen met uw BIMI-compatibele logo om uw logo weer te geven in Gmail-inboxen!

Geval 3: U heeft uw DMARC-beleid niet afgedwongen

Een afgedwongen DMARC-beleid van p=reject of p=quarantine is absoluut verplicht voor het configureren van BIMI. Dit is de reden waarom, hoewel BIMI niet direct een beveiligingsprotocol is, het wordt beschouwd als een geweldige bondgenoot die ondersteuning biedt voor de handhaving en acceptatie van e-mailauthenticatieprotocollen zoals DMARC.

Meld u aan voor een DMARC-analysator bij uw organisatie om veilig sneller over te schakelen naar een afgedwongen beleid, zonder dat dit gevolgen heeft voor de bezorgbaarheid van uw e-mail.

Geval 4: U heeft fouten in uw BIMI TXT-record

Een andere veel voorkomende reden waarom uw logo niet in de inbox van uw ontvangers verschijnt, is dat er fouten in uw BIMI-record staan. Deze fouten kunnen variëren van syntaxisfouten in uw TXT-record tot het formaat of formaat van uw logo dat niet BIMI-compatibel is.

Het wordt aanbevolen dat u, voordat u uw record gaat publiceren, de specificaties van het BIMI-logo in detail leest om er zeker van te zijn dat u een goed en duidelijk begrip van de vereisten hebt. Voor een foutloos record kunt u ook een BIMI record generator tool gebruiken om direct uw BIMI-record te genereren zonder bang te zijn dat het fout gaat!

Geval 5: U verstuurt e-mails vanaf een persoonlijke ID

Volgens BIMI-specificaties kunnen alleen massamarketing-e-mails die worden verzonden vanaf generieke ID’s het merklogo weergeven. Als u dus een e-mail probeert te verzenden vanaf een persoonlijke ID, verschijnt het logo niet in de inbox van uw ontvanger.

Laten we een voorbeeld nemen:

Als een e-mail wordt verzonden van johndoe@company.com naar een ontvanger, wordt het BIMI-logo niet weergegeven, omdat in dit scenario de gebruikte e-mail-ID een persoonlijke ID is. Marketing-e-mails die in bulk worden verzonden vanuit marketing@company.com met een geldig BIMI-record voor het domein, moeten echter het merklogo bevatten.

Houd er rekening mee dat wat het geval ook is, de weergave van het logo van uw merk uiteindelijk volledig afhankelijk is van de ontvanger.

Ik heb mijn BIMI-record gepubliceerd, wat nu?

BIMI helpt bij het geven van een professionele uitstraling aan uw e-mails waar uw klanten zich eerder mee zullen bezighouden. Een strikt DMARC-beleid is echter niet iets om licht over te denken. U moet DMARC-rapportage voor uw domeinen inschakelen om duidelijkheid te krijgen over leveringsproblemen, spoofingpogingen en e-mailprestaties. Dit zal niet alleen helpen om uw deliverability-percentages in de loop van de tijd te verbeteren, maar u ook te voorzien van informatie die specifiek is voor uw e-mailkanalen, zodat u ze beter kunt controleren.

 

Gerelateerde artikelen

Het beste pakket

Restaurantbeheersoftware voor een gecentraliseerd kassasysteem

Krijg inzicht in diverse gegevens van uw vastgoed middels deze software