Column web
Computers / Internet / Searching

Internet Marketing ook in Azië van groot belang

Het redelijke nieuwe begrip internet marketing, wat in Azië net zo belangrijk is als in Europa en Amerika, bestaat uit een aantal verschillende (en nog steeds groeiende) componenten, die allen een rol spelen in de online exposure van uw organisatie in de buitenwereld (online). Hoe beter internet marketing disciplines op elkaar worden afgestemd, des te groter wordt de onderlinge synergie. De informatie is belangrijk voor uiteenlopende soorten van bedrijven, firma´s en organisaties in verschillende branches, locaties, regio´s en landen. Eigenlijk kan een hedendaags bedrijf niet meer niet zonder een website of websites. Internet marketing moet ervoor zorgen dat de website geheel aansluit op de doelgroep (of doelgroepen), goed weergeeft waarvoor de organisatie staat en goed gevonden wordt op de belangrijkste zoekbegrippen die de doelgroep zal gebruiken in de zoekmachines. Websites van bekende Brands (denk aan Ikea, Coca Cola, enz.) worden duizenden keren per maand bezocht, alleen al op basis van hun Brand-naam. Uw website moet het verkeer in eerste instantie hebben van de zoekmachines, waar uw doelgroep de begrippen ingetypt heeft om uw oplossing(-en) of product(-en) te vinden. Uw website is niet alleen het primaire kanaal voor communicatie met uw doelgroep. De uitstraling en het gebruiksgemak van de website is ook van invloed op de aanwas van nieuwe klanten. Om dit te bereiken moet u alle uithoeken van artikel marketing kunnen beheersen en gebruiken. Gelukkig zijn er gespecialiseerde bedrijven en platforms waarop u kunt terugvallen.

 

Internet marketing en effectieve communicatie

Effectieve communicatie begint bij een website die is afgestemd op de informatiebehoefte van de belangrijkste doelgroepen van uw organisatie. Daarnaast bereikt u met een effectieve website dat u uiteindelijk tijd en kosten bespaart. De informatievoorziening naar uw doelgroep of andere geïnteresseerden kan vereenvoudigd worden. Daarnaast kunnen deze mensen eenvoudig zelf eventueel bijdragen leveren aan de content van uw website bijvoorbeeld door middel van een blog. Ook dragen video´s, foto´s, afbeeldingen en dergelijke bij tot verbetering en hogere waardering van uw website. U kunt bijvoorbeeld gebruik maken van YouTube voor video´s. Bij YouTube kunt u kosteloos video’s uploaden, bekijken en delen met anderen. Alle video’s die in YouTube zijn ge-upload, worden ook in de zoekresultaten van Google teruggevonden, wat weer extra verkeer naar uw website kan genereren. Het voordeel van YouTube video’s is dat ze eenvoudig worden ingesloten in uw website. Dankzij YouTube video´s wordt een website niet alleen minder statisch, maar er kunnen ook belangrijke gebeurtenissen, product demo´s, en dergelijke door middel van bewegende beelden op de website worden weergegeven. Filmpjes maken uw site levendiger, beter vindbaar en spreken vooral mensen aan die nog geen (duidelijk) beeld hebben bij de producten of diensten van uw organisatie. Daarnaast worden YouTube video´s, indien gewenst, ook in Google en bij YouTube zelf gevonden. Op deze manier worden ook weer nieuwe mensen bereikt en verhoogt dit het verkeer naar uw website.

Het digitaliseren van bestaande communicatie middelen kan daarnaast behoorlijke kosten besparen. Dus internet marketing is over de gehele wereld van groot belang!