Hoe maak je een Business Blog aan?

De blog is een van de belangrijkste digitale marketingstrategieën, die wordt gebruikt als een opslagplaats van inhoud die wordt gecreëerd om mensen aan te trekken en te binden. In dit platform kan voor elke fase van het kooptraject content worden gecreëerd, waarmee een bezoeker kan worden aangetrokken, totdat een lead wordt omgezet in een klant.

Als het goed werkt, kan de blog communiceren met duizenden mensen, die de inhoud ervan delen, debatteren over hun ideeën, zijn producten kopen en betrokken raken bij zijn merk.

De 4 vereisten voor een succesvolle blog

#1 – Het zou waarde moeten toevoegen

Het idee om een blog voor ondernemers te creëren is om potentiële klanten van nuttige informatie te voorzien. Maar als mensen uw blog bezoeken en alleen institutionele content tegenkomen, waarbij ze over uw bedrijf praten, dan genereert u geen waarde en verpest u snel uw strategie.

U moet relevante content publiceren, dat wil zeggen, waarde toevoegen aan uw merk zonder agressief te zijn. Een van de doelen van de inhoud is om de interesse van de consument te wekken en niet alleen maar te verkopen. Door het genereren van rente ontstaat verkoop als gevolg daarvan.

#2 – Het moet bezoeken genereren

Uw blog zou ook bezoeken moeten genereren. Dit is een van de belangrijkste functies van uw online magazine en kan in principe op twee manieren worden bereikt: organisch verkeer en betaald verkeer.

Organisch is wanneer de blog op natuurlijke wijze wordt gevonden door zoekmachines via de inhoud die u regelmatig produceert. En betaald is wanneer u investeert in gesponsorde links, d.w.z. reclame om mensen naar uw online magazine te krijgen.

#3 – Je moet leads genereren

Een andere vereiste is generatie en leads. Het is niet genoeg om veel bezoek te krijgen aan je blog als het bezoekers niet omzet in leads. Dit is een van de dingen waar je aan moet denken bij het maken van een blog voor ondernemers.

Er zijn talloze manieren om dat doel te bereiken, maar ook hier draait het om de inhoud. Je creëert aanbiedingen, digitale lokmiddelen, in de populaire zin van het woord, om de interesse van de bezoeker te wekken om een lead te worden. Wat ideeën:

 

  • Gratis e-boeken
  • Spreadsheets, documenten en sjablonen
  • Gratis videolessen
  • Epische artikelen
  • Nieuwsbrief

 

#4 – Zou verkoop moeten genereren

Tot slot heeft het maken van een blog alleen zin als je er omzet mee kunt genereren. Dit kan direct en indirect gebeuren. U kunt het gebruiken als een bron van informatie en een basis om uw leads op te leiden om in de toekomst van u te kopen, of u kunt het gebruiken als een “verkooppagina”. Dit hangt af van uw strategie.

De verkoop kan van uw eigen producten of diensten zijn, of van derden via affiliate marketing. In veel gevallen worden resultaten alleen bereikt door het opnemen van links naar artikelen, een pagina van uw producten in het menu, of zelfs een contactformulier dat beschikbaar is voor klanten om een offerte aan te vragen.

 

 

 

Advertorial:

Wil jij ook hoger in Google komen?

Online marketing bureau Adbull is de specialist op het gebied van SEO en linkbuilding. We laten graag gratis en geheel vrijblijvend zien wat we kunnen! Vraag direct de Gratis SEO Analyse t.w.v. € 249,- aan. ** Voor webdesigners en marketingbureaus bieden we onze linkbuilding diensten ook white label aan. **

www.adbull.nl

This article was written by