In inbound callcenter doet meer dan bellen

Bij een inbound callcenter denkt iedereen al heel snel aan een bedrijf dat alleen de telefoon opneemt en iemand te woord staat. Deze gedachte is misschien logisch, maar een ze verrichten hiernaast een heleboel andere werkzaamheden waar je zo gauw niet aan zou denken.

Om te beginnen is het opnemen en te woord staan van een beller al zeer veelzijdig. Zo zijn de verschillende bellers al heel divers: er zijn potentiële klanten, vaste klanten en eventueel klanten met klachten. Ook zijn er leveranciers, partners en wellicht andere instanties die een beroep doen op een bedrijf in alle soorten en maten. Het op een professionele manier te woord staan van al deze partijen is niet altijd even makkelijk: regelmatig is het niet direct duidelijk wat de achterliggende gedachte of wens is van de bellende partij en is het de taak van de medewerker van het callcenterbedrijf om dit te achterhalen. Ook is het uiterst belangrijk dat het een positief gesprek blijft met een uitkomst waar beide partijen tevreden mee zijn. Dit kan knap lastig zijn als het bijvoorbeeld een boze klant betreft of een leverancier die van mening is niet goed behandeld te zijn.

Maar een inbound callcenter kan nog een heleboel andere dingen doen. Zo biedt www.bizziphone.com nog een breed scala aan andere mogelijkheden aan. Denk hierbij aan verschillende pakketten die makkelijk te veranderen zijn, afhankelijk van de drukte. Ook wordt er druk meegedacht over de best mogelijk aanpak en strategie. Dit betekent dat ze naast ‘gewoon’ telefoontjes opnemen ook actief betrokken is bij de organisatie en goed op de hoogte is van wat er speelt. Het rapporteren over de gevoerde gesprekken is daar een belangrijk onderdeel van.

Een inbound callcenter doet dus veel meer dan alleen de telefoon opnemen en kan veel waarde toevoegen aan een bedrijf. Dankzij de expertise en betrokkenheid heeft elk bedrijf veel profijt bij een samenwerking.

http://bizziphone.com/

This article was written by