Het visitekaartje van jouw bedrijf: de website

Wist jij dat een gemiddelde bezoeker slechts tussen de 5 en 7 seconde jouw website bekijkt voordat hij of zij weer verder klikt? Dat is dus eigenlijk een enorm korte periode waarin jij de aandacht van jouw bezoekers moet zien te trekken voordat het te laat is. Het doel van jouw website is natuurlijk om jouw product of service ten toon te stellen én het doel is om mensen dat product of die service te laten kopen. Dat is nog een hele opgave hoor, om mensen over te halen om dat te gaan doen. Het is dan ook het beste om een webwinkel laten maken én ook een normaal deel van je website te hebben. Het is niet alleen belangrijk om een heel algemeen en breed publiek te trekken, vaak is het juist beter om een heel specifiek type van publiek naar jouw website te lokken. Hier hoort natuurlijk een goede marketing strategie bij. Hoe zorg je er voor dat mensen die nog nooit gehoord hebben van jouw website, er toch terecht komen? Dat kan je gemakkelijk doen door gebruik te maken van bijvoorbeeld Adwords, LinkedIn, Facebook of content marketing, dit zijn middelen waarmee jij de juiste bezoekers aan kan trekken. En als zij dan eenmaal op jouw website zijn aanbeland, dan wil je ze daar natuurlijk het liefst meer dan 7 seconden op houden. Dat doe je door het design van je website. Zorg dat je de kleuren goed gebruikt: in het oog springende kleuren voor het logo en voor een call-to-action knop. Zorg er ook voor dat alle afbeeldingen van hele hoge kwaliteit zijn. Zo wek je veel vertrouwen. Daarnaast is het fijn als je je product nauwkeurig omschrijft en er goede foto’s van maakt. Ook ga je een website laten maken die er overzichtelijk uit ziet. Tot slot is het zeker slim om mensen te stimuleren om een review achter te laten, dat is gratis content.

https://www.edit4u.nl/